30.01.2020
Bugetul localitatii Nimoreni 2020
_____________________________________
30.01.2018
Bugetul localitatii Nimoreni 2018
_______________________________________________________________________
30.01.2017
Bugetul localitatii Nimoreni 2017 descară/скачать
_______________________________________________________________________
La începutul lunii decembrie Consiliul local Nimoreni s-a întrunit pentru a aproba bugetul localităţii pentru anul 2016.Astfel cu votul majorităţii consilierilor a fost votat un buget în valoare de 2 milioane 608 de mii de lei.
APROBAREA BUGETULUI PENTRU ANUL 2016 |
|||
CHELTUELI |
|||
Clasificația economică |
Denumirea cheltuelelor |
Suma spre aprobare |
|
|
|
AUTORITĂȚILE EXECUTIVE |
|
|
211110 |
Salariul de bază |
225,51 |
|
211120 |
Sporuri şi suplimente la salariul de bază |
46,22 |
|
211130 |
Ajutor material |
24,16 |
|
211140 |
Premieri |
22,58 |
212100 |
Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii |
67,44 |
|
|
212210 |
Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală achitate de angajatori pe teritoriul ţării |
13,24 |
|
222110 |
Energie electrică |
21,00 |
|
222120 |
Gaze |
20,00 |
|
222210 |
Servicii informaţionale |
19,50 |
|
222220 |
Servicii de telecomunicaţii |
13,00 |
|
222400 |
Servicii de transport |
48,00 |
|
222500 |
Servicii de reparaţii curente |
5,00 |
|
222710 |
Deplasări de serviciu în interiorul ţării |
5,00 |
|
222990 |
Servicii neatribuite altor aliniate |
7,00 |
|
273500 |
Indemnizații pentru incapacitatea temporară de muncă achitate din mijloacele financiare ale angajatorului |
1,00 |
|
318110 |
Procurarea altor mijloace fixe |
10,82 |
|
335110 |
Procurarea materialelor pentru scopuri didactice, stiinţifice şi alte scopuri |
7,00 |
|
336110 |
Procurarea materialelor de uz gospodaresc şi rechizitelor de birou |
27,43 |
|
|
TOTAL |
583,9 |
|
Servicii de suport (paznicii) la autorit.executive |
|
|
|
211110 |
Salariul de bază |
57,09 |
|
211120 |
Sporuri şi suplimente la salariul de bază |
20,36 |
|
211130 |
Ajutor material |
6,83 |
|
211140 |
Premieri |
4,76 |
|
212100 |
Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii |
18,9 |
|
212210 |
Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală achitate de angajatori pe teritoriul ţării |
3,7 |
|
222970 |
Servicii bancare |
5,00 |
|
222990 |
Servicii neatribuite altor aliniate |
31,06 |
|
|
TOTAL |
147,7 |
|
|
TOTAL pe AUTORITĂȚILE EXECUTIVE |
731,6 |
|
Apărarea Națională(activitatea administrativ-militară) |
||
|
222400 |
Servicii de transport |
3,60 |
|
Dezvoltare comunală și amenajare(Amenajarea teritoriului) |
||
|
222990 |
Servicii neatribuite altor aliniate |
340,0 |
|
Servicii de sport și cultură fizică(activități pentru tineret) |
||
|
222990 |
Servicii neatribuite altor aliniate |
20,0 |
|
Servicii în domeniul culturii(Activități culturale) |
||
|
222990 |
Servicii neatribuite altor aliniate |
80,0 |
|
Protecția persoanelor în etate(acordarea ajutoarelor unice persoanelor socialmente vulnerabile) |
||
|
272600 |
Ajutoare băneşti |
30,0 |
|
|
|
|
|
|
TOTAL pe APARATUL PRIMARULUI |
1205,2 |
|
|
|
|
|
EDUCAȚIE TIMPURIE (GRĂDINIȚA) |
||
|
211110 |
Salariul de bază |
412,41 |
|
211120 |
Sporuri şi suplimente la salariul de bază |
140,55 |
|
211130 |
Ajutor material |
42,1 |
|
211140 |
Premieri |
34,36 |
|
212100 |
Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii |
135,09 |
|
212210 |
Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală achitate de angajatori pe teritoriul ţării |
26,43 |
|
222110 |
Energie electrică |
25,00 |
|
222120 |
Gaze |
80,00 |
|
222140 |
Apă şi canalizare |
10,00 |
|
222210 |
Servicii informaţionale |
12,00 |
|
222220 |
Servicii de telecomunicaţii |
1,00 |
|
222400 |
Servicii de transport |
6,00 |
|
222500 |
Servicii de reparaţii curente |
46,00 |
|
222600 |
Formarea profesională |
3,00 |
|
222710 |
Deplasări de serviciu în interiorul ţării |
1,00 |
|
222990 |
Servicii neatribuite altor aliniate |
6,00 |
|
273500 |
Indemnizații pentru incapacitatea temporară de muncă achitate din mijloacele financiare ale angajatorului |
6,00 |
|
318110 |
Procurarea altor mijloace fixe |
30,00 |
|
333110 |
Procurarea produselor alimentare |
266,2 |
|
334110 |
Procurarea medicamentelor şi materialelor sanitare |
2,0 |
|
335110 |
Procurarea materialelor pentru scopuri didactice, stiinţifice şi alte scopuri |
4,80 |
|
336110 |
Procurarea materialelor de uz gospodaresc şi rechizitelor de birou |
12,66 |
|
338110 |
Procurarea accesorilor de pat, îmbrăcămintei, încălţămintei |
30,0 |
|
|
TOTAL pe GRĂDINIȚĂ |
1332,6 |
|
|
|
|
|
SERVICII ÎN DOMENIUL CULTURII (SERVICII DE BIBLIOTECĂ) |
||
|
211110 |
Salariul de bază |
23,16 |
|
211120 |
Sporuri şi suplimente la salariul de bază |
12,49 |
|
211130 |
Ajutor material |
2,94 |
|
211140 |
Premieri |
1,85 |
|
212100 |
Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii |
8,66 |
|
212210 |
Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală achitate de angajatori pe teritoriul ţării |
1,69 |
|
222110 |
Energie electrică |
2,00 |
|
222120 |
Gaze |
2,00 |
|
222710 |
Deplasări de serviciu în interiorul ţării |
0,50 |
|
222990 |
Servicii neatribuite altor aliniate |
0,50 |
|
273500 |
Indemnizații pentru incapacitatea temporară de muncă achitate din mijloacele financiare ale angajatorului |
0,50 |
|
318110 |
Procurarea altor mijloace fixe |
9,21 |
|
335110 |
Procurarea materialelor pentru scopuri didactice, stiinţifice şi alte scopuri |
3,00 |
|
336110 |
Procurarea materialelor de uz gospodaresc şi rechizitelor de birou |
2,00 |
|
|
TOTAL pe BIBLIOTECĂ |
70,5 |
|
|
|
|
|
|
TOTAL CHELTUELI pe PRIMĂRIE |
2608,3 |
.
APROBAREA BUGETULUI PENTRU ANUL 2016 |
|||
VENITURI |
|||
Clasificația economică |
Denumirea venitului |
Suma pentru aprobare |
|
|
111110 |
Impozit pe venitul reţinut din salariu |
154,7 |
|
111120 |
Impozit pe venitul persoanelor fizice aferent declaraţiilor depuse |
5,0 |
|
113110 |
Impozitul funciar pe terenurile cu destinaţie agricolă cu excepţia gospodăriilor ţărăneşti (de fermier) |
39,9 |
|
113120 |
Impozitul funciar pe terenurile cu destinaţie agricolă de la gospodăriile ţărăneşti (de fermier) |
37,4 |
|
113130 |
Impozitul funciar pe terenurile cu altă destinaţie decît cea agricolă |
1,1 |
|
113140 |
Impozitul funciar încasat de la persoane fizice |
13,2 |
|
113150 |
Impozitul funciar pe păşuni şi fîneţe |
1,0 |
|
113210 |
Impozitul pe bunurile imobiliare ale persoanelor juridice |
2,8 |
|
113220 |
Impozitul pe bunurile imobiliare ale persoanelor fizice |
7,7 |
|
113230 |
Impozitul pe bunurile imobiliare achitat de către persoanele juridice și fizice înregistrate în calitate de întreprinzător din valoarea estimată (de piață) a bunurilor imobiliare |
6,0 |
|
113240 |
Impozitul pe bunurile imobiliare achitat de către persoanele fizice – cetăţeni din valoarea estimată (de piaţă) a bunurilor imobiliare |
57,1 |
|
114412 |
Taxa pentru amenajarea teritoriului |
13,0 |
|
114418 |
Taxa pentru unitățile comerciale și/sau de prestări servicii |
36,0 |
|
114522 |
Taxa pentru patenta de întreprinzinzător |
2,0 |
|
142211 |
Taxa de organizare a licitaţiilor şi loteriilor pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale |
1,0 |
|
142215 |
Plata pentru certificatele de urbanism şi autorizările de construire sau desfiinţare în bugetul local de nivelul I |
1,0 |
|
142252 |
Plata pentru locațiunea bunurilor patrimoniului public încasată în bugetul local de nivelul I |
12,0 |
|
142310 |
Încasări de la prestarea serviciilor cu plată |
87,9 |
|
143130 |
Amenzi şi sancţiuni contravenţionale încasate în bugetul local de nivelul I |
4,0 |
|
145142 |
Alte venituri încasate în bugetele locale de nivelul I |
3,0 |
|
|
Total venituri proprii |
485,8 |
|
191211 |
Transferuri curente primite cu destinaţie specială între bugetul de stat şi bugetele locale de nivelul I pentru învățământul preșcolar, primar, secundar general, special și complementar (extrașcolar) |
1244,7 |
|
191231 |
Transferuri curente primite cu destinaţie generală între bugetul de stat şi bugetele locale de nivelul I |
555,3 |
|
191232 |
Transferuri curente primite cu destinație generală din fondul de compensare între bugetul de stat și bugetele locale de nivelul I |
322,5 |
|
|
Total venituri pe PRIMĂRIE |
2608,3 |
Deasemenea au fost aprobate cotele de impozitare pentru impozitele si taxelor locale pentru anul 2016.
A N E X A nr.2
la decizia Consiliului sătesc nr.08/04 din 09.12.2015
R E G U L A M E N T
cuprivire la stabilirea pe teritoriul satului Nimoreni a impozitelor şi taxelor locale
I.Dispoziţii generale
Prezentul Regulament este elaborat în baza Titlului VII din Codul Fiscal nr.93-XV din 01.04.2004.Taxele locale stabileşte modul de calculare şi achitare la buget a impozitelor locale.
Cu începere de la data de 01.01.2016 pe teritoriul primăriei Nimoreni se stabilesc şi se puin în aplicare următoarele taxe locale:
- Taxa pentru amenajarea teritoriului;
- Taxa pentru dispozitivele publicitare;
- Taxa pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii (cu excepţia celor care se află total în zona de protecţie a drumurilor din afara perimetrului localităţii);
- Taxa pentru prestarea serviciilor de transport auto de călători;
II.Modul de calculare şi achitare a impozitelor
şi taxelor locale la buget
-
Taxa pentru amenajarea teritoriului:
Subiecţii impunerii taxei sînt persoanele juridice sau fizice înregistrate în calitate de întrepri-nzători,care dispun de bază impozabilă.Baza impozabilă este numărul mediu scriptic trimestrial al salariaţilor şi/sau fondatorii întreprinderilor în cazul în care aceştea activează în întreprinderile fondate,însă nu sînt incluşi în efectivul trimestrial de salariaţi.Cota taxei se stabileşte de 80 leianual pentru fiecare salariat care activează în cadrul întreprinderilor (ÎI;SRL,ÎM.,S.A.,etc.)
Calculul taxei se efectuează de către subiecţii impunerii în funcţie de baza impozabilă şi de cotele concrete a acestora.Plata taxei se efectuează de subiecţii impunerii.
Termenele de plată a taxei şi de prezentare a dărilor de seamă fiscale se efectuează de către subiecţii impunerii şi organele împuternicite,pînă în ultima zi a lunii imediat următoare după trimestrul gestionar
-
Taxa pentru dispozitivele publicitare
Subiecţii taxei sînt persoanele juridice sau persoanele fizice,înregistrate în calitate de întrepr-inzător ,care sînt proprietari de afişe,pancarte,panouri şi alte mijloace tehnice pentru amplasarea publicităţii exterioare.Baza impozabilă de percepere a taxei este suprafaţa feţei (feţelor) dispozitivului publicitar.Cota taxei pentru dispozitivele publicitare constitue 50 lei anual pentru fiecare metru patrat-pentru panourile instalate la periferia satului şi 100 lei anual pentru fiecare metru patrat-pentru panourile instalate în centrul satului
Taxa se calculează de contribuabil sinestătător în mod individual,proporţional suprafeţei dispozitivului publicitar.Termenele de plată a taxei şi de prezentare a dărilor de seamă fiscale se efectuează de către subiecţii impunerii şi organele împuternicite,trimestrial pînă în ultima zi a lu-niii imediat următoare după trimestrul gestionar
3. Taxa pentru prestarea serviciilor de transport auto de călători
Subiecţii taxei sînt persoanele juridice sau persoanele fizice,înregistrate în calitate de întrepr-inzător ,care prestează servicii de transport auto de călători pe teritoriul satului.Baza impozabilă este unitatea de transport ,în funcţie de numărul de locuri.Mărimea taxei pentru dreptul de a pres-ta servicii de transport auto de călători constitue 200 lei lunar pentru fiecare autoturizm cu capacitatea pînă la 8 locuri,inclusiv
Termenele de plată a taxei şi de prezentare a dărilor de seamă se prezintă Inspectoratului Fiscal de Stat lunar pînă la data de 5 a lunii următoare
-
Taxa pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii (cu excepţia celor care se află total în zona de protecţie a drumurilor din afara perimetrului localităţii);
Subiecţii taxei sînt persoanele juridice sau persoanele fizice,înregistrate în calitate de întrepr-inzător ,care dispun de unităţi comerciale şi /sau de prestări servicii de deservire.Baza impozabilă o constitue suprafaţa ocupată de unităţi comerciale şi /sau de prestări servicii de deservire,amplasarea lor,tipul mărfurilor desfăcute şi serviciilor prestate.Cota concretă a taxei se stabileşte de către autoritatea administraţiei publice locale în funcţie de caracteristicele obiectelor impunerii (stipulate în anexa la prezentul Regulament)
Termenele de plată a taxei şi de prezentare a dărilor de seamă fiscale se efectuează de către subiecţii impunerii şi organele împuternicite,trimestrial,pînă în ultima zi a luniii imediat următoare după trimestrul gestionar
Notă:
-pentru fiecare unitate comercială cu mai multe secţii la taxa de unităţi comerciale se va încasa plus 50% pentru fiecare secţiune
-în baza achitării preventive a taxei nominalizate,administraţia publică locală eliberează „Autorizaţia de amplasare” a obiectului
III.Responsabilitatea pentru plata impozitelor şi taxelor locale
Impozitele şi taxele respective sînt transferate la bugetul local în modul stabilit de prezentul Regulament.Impozitele şi taxele netransferate în modul şi termenii stabiliţi sînt percepute conform legislaţiei în vigoare.Responsabilitatea pentru virarea în termen la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale a taxelor locale şi pentru prezentarea dărilor de seamă revine contribuabililor.Neachitarea impozitelor şi taxelor locale stabilite se pedepseşte cu amendă conform legislaţiei.
Inspectoratul Fiscal de stat din teritoriu exercită controlul asupra modului în care autorităţile administraţiei publice locale şi perceptorii de impozite şi taxe locale,execută prevederile prezentului Regulament,cît şi prevederile Legii privind impozitele şi taxele locale
IV.Dispoziţii finale
Taxele locale plătite excesiv vor fi trcute pe contul următoarei plăţi sau vor fi restituite contribuabililor la cererea lor.
Autorităţile administraţiei publice locale va prezenta trimestrial Inspectoratului Fiscal de Stat teritorial Ialoveni o informaţie cu privire la subiecţii impunerii,care au primit autorizaţii (coordonări) ,cărora le-au fost suspendate,anulate,retrase autorizaţiile (coordonările) sau la care au expirat termenele de valabilitate al acestora,indicînd data la care au fost eliberate autorizaţiile (coordonările) şi data la care autorizaţiile (coordonările) au fost suspendate,anulate,retrase sau la care au expirat termenele de valabilitate
Secretarul Consiliului sătesc M.Covali
A n e x ă
la Regulamentul privind stabilirea
impozitelor şi taxelor locale
Cotele taxelor locale pe teritoriul primăriei Nimoreni pe anul 2016
Nr. d/o |
Denumirea taxei |
Baza impozabilă şi obiectele impunerii |
Cota anuală |
1. |
Taxa pentru amenajarea teri- toriului |
Salariaţii şi/sau fondatorii în-treprinderilor în cazul în care aceştea activează în întreprin-derile fondate,însă nu sînt in-cluşi în efectivul trimestrial de salariaţi |
-80 lei anual pentru fi-ecare salariat,care ac-tivează în cadrul între-prinderii |
2. |
Taxa pentru dispozitivele pub- licitare |
Suprafaţa feţei (feţelor) dis-positivului publicitar |
-200 lei/m.p |
3. |
Taxa pentru prestarea servicii- lor de transport auto de călă- tori |
Numărul de locuri în unitatea de transport -pînă la 8 locuri,inclusiv |
-150 lei lunar/unitate |
4. |
Taxa pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii (cu excepţia celor care se află total în zona de protecţie a drumurilor din afara perimetrului localităţii) |
4.01.Restaurante cu terasă 4.02.Magazine mixte centru = periferie 4.03.Magazine cu sală de ceremonii 4.04.Magazin mat.construcţie 4.04.Comerţul mobil înafara locurilor autorizate 4.05.Farmacii 4.06.Frizerie 4.07.Punct de reparaţie auto 4.08.Staţii alimentare petrol 4.09.Bază angro (depozit) 4.10.Vulcanizare |
10000 lei 3000 lei 2000 lei 4500 lei 5000 lei 50 lei/zi 2800 lei 500 lei un loc 4000 lei 15000 lei 3000 lei 800 lei |
Notă:
1.În cazul stabilirii programului de lucru a întreprinderilor cu regim „non-stop” mărimeataxei pentruunităţile comerciale şi/sau de prestări servicii se majorează cu 30% faţă de taxa stabilită.
2.Pentru întreprinderile,care îşi încep activitatea pe parcursul anului,taxele se vor percepe proporţional timpului real lucrat
3.Agenţii economici,care deţin autorizaţie de la primărie şi îşi schimbă denumirea întreprinderii, autorizaţia precedentă se retrage şi se eliberează o nouă autorizaţie
Secretarul Consiliului sătesc M.Covali
A N E X A nr.1
la decizia Consiliului sătesc nr.08/04 din 09.12.2015
Încasările pentru acordarea diferitor servicii de către primăria satului Nimoreni pentru anul 2015
Nr. d/o |
Denumirea |
Suma (lei) |
1. |
Adeverinţă de legume,fructe |
5 lei |
2. |
Eliberarea caracteristicii |
10 lei |
3. |
Adeverinţă pentru vînzarea animalelor: -vite mari cornute -porcine,căprine |
30 lei 30 lei |
4. |
Adeverinţă s/f,l/t,neangajare în cîmpul muncii,are sau nu are cotă,datorii,viză de reşedinţă,animale etc. |
5 lei |
5. |
Autorizare pentru efectuarea lucrărilor terestre de montare a construcţiilor inginereşti: -prin metoda deschisă (de tranşee) peste drum -de-a lungul drumurilor -sub trotuare |
1 m.p.-125 lei 1 m.l. - 20 lei 1 m.l. - 25 lei |
6. |
Eliberarea documentelor pentru tender,concurs |
200 lei |
7. |
Emiterea certificatului de urbanism -case particulare -alte tipuri de construcţii |
50 lei 100 lei |
8. |
Emiterea autorizaţiei de construcţie -case particulare -alte tipuri de construcţie |
100 lei 200 lei |
9. |
Emiterea autorizaţiei de desfiinţare -case particulare -alte tipuri de construcţie |
100 lei 200 lei |
10. |
Extras din Registrul cadastral |
10 lei |
11. |
Extras din Registrul de evidenţă a gospodăriilor |
10 lei |
12. |
Înregistrarea procesului-verbal de recepţie finală a locuinţei |
20 lei |
13. |
Precăutarea documentelor pentru pensii |
20 lei |
14. |
Taxa pentru înregistrarea GŢ -pentru pensionari -apţi de muncă |
Gratis 10 lei |
15. |
Măsurarea lotului de pămînt din extravilan -iniţial -a doua oară -a treia oară |
10 lei 20 lei 50 lei |
Notă:Sînt scutiţi de plata serviciilor sus nominalizate pensionarii, invalizii, familiile social-vulnerabile
Pe ordinea de zi au mai fost urmatoarele chestiuni:
-
Cu privire la modificarile efectuate la bugetul local
-
Cu privire la aprobarea statelor de personal
-
Cu privire la formarea bunurilor imobile
-
Cu privire la formarea comisiilor de pe linga primarie
-
Cu privire la Planul de activitate a consiliului satesc tr. I 2016
-
Cu privire la permiterea taierii de ingrijire a vegetatiei forestiere
-
Cu privire la aprobarea Regulilor de intretinere a animalelor si pasarilor domestice si a Regulamentului de intretinere a ciinilor si pisicilor
-
Cu privire la vinzare-cumparare a terenurilor agricole
-
Cu privire la scutirea unor copii pentru alimentatie la gradinita de copii
-
Cu privire la regulamentul pentru cimitirul din localitate
Şedinţa a decurs într-o atmosfera liniştita, dar cu o implicare activă a consilierilor la întrebarile de pe ordinea de zi. Au fost prezenţi doar 10 din cei 11 consilieri locali.